Volledige naam: Ab de Bruijn
Werkzaam bij: Van der Valk Hotel Sassenheim – Leiden
Functie: Directeur
Levensmotto: Keep it simple
Van der Valk 2.0 met locatie Sassenheim-Leiden als paradepaardje, vertel: waarin onderscheidt jullie hotel zich ten opzichte van andere?
Van der Valk 2.0 is een beleving. In ons hotel worden gasten verrast met heerlijke gerechten, moderne zalen in alle formaten en de beste hotelfaciliteiten. De setting is professioneel, maar tevens huiselijk. Als gasten uiteindelijk weer vertrekken, mag het hen aan niets hebben ontbroken. Daarbij vinden wij de persoonlijke touch heel belangrijk; gasten moeten zich bij ons thuis voelen.
Wat is er nog duidelijk terug te zien of voelen van het nostalgische Van der Valk hoe iedereen het zich herinnert?
Van der Valk is een bedrijf met een rijke geschiedenis. Graag wilden wij een stukje van deze nostalgie behouden. Vandaar dat wij in ons restaurant een minimuseum hebben gecreëerd. In een veertien meter lange kast staan allerlei zaken die iets vertellen over de historie van het bedrijf: menukaarten uit de jaren zeventig, een oud servies èn een beeld van de kers mocht natuurlijk niet ontbreken.
Wat onveranderd is gebleven is de prijs/kwaliteitsverhouding en onze gastvrijheid! Wij zijn nog steeds voor iedereen toegankelijk.
Van der Valk Sassenheim is een warm familie hotel, maar ook de perfecte locatie voor congressen en zakelijke bijeenkomsten. Wat zijn de mogelijkheden hiervoor?
Dankzij onze multifunctionele zalen en ons dedicated team is er heel veel mogelijk. Van kleine zakelijke bijeenkomsten in onze boardrooms tot grote events waarbij ook onze restaurants en hotelkamers worden ingezet. Momenteel vindt er in ons hotel een grote auto-introductie plaats. Internationale journalisten uit alle windstreken vliegen bij ons in voor deze introductie. Onze grote zaal is voor dit evenement volledig gestyled in de look and feel van onze opdrachtgever. En aan ieder detail wordt gedacht. De gerechten, wijnen en healthy snacks worden met zorg uitgekozen, maar ook de menukaarten en sleutelkaarten zijn in passende stijl ontworpen.
Het Purpose on the Job®-programma is toch een initiatief van u en uw vrouw Christa de Bruijn?
Klopt. Toen wij gingen verbouwen, wilden wij dit momentum ook aangrijpen voor een next step in de ontwikkeling van onszelf, ons management en onze organisatie. Wij zijn toen met het Purpose on the Job®-programma aan de slag gegaan om een versnelling aan te brengen in een verdere professionalisering van Hotel Van der Valk Sassenheim-Leiden en het realiseren van onze groei-ambities.
Inmiddels zijn we 2 jaar verder en zien we dat we met Van der Valk 2.0 de juiste weg zijn ingeslagen.
Als 4e generatie van familie Van der Valk was de toekomst waarschijnlijk al redelijk voor u geschetst, had u als kleine jongen al ambities voor het hotelvak?
Ik heb 35 jaar in het hotel gewoond en hield van de dynamiek en gezelligheid van het hotel. Als kleine jongen was ik liever in het hotel dan tussen de schoolbanken. Mijn passie is dus al op jonge leeftijd ontstaan. Het was dan ook een logische keuze om verder te gaan in het hotelvak en mijn dromen te verwezenlijken.