Volledige naam: Viona Terleth
Werkzaam bij: Mövenpick Hotels & Resorts
Functie: Director of Sales & Marketing Benelux
Levensmotto: Beauty begins the moment you decide to be yourself!
Als je Mövenpick Hotels zegt, dan zeg je..
Partnership! Met volle overgave durf ik te zeggen dat wij in de breedste zin van het woord altijd op zoek zijn naar partnerships. Of we het nu over onze klanten hebben, waarin we hun evenementen doelen gezamenlijk willen bereiken, of onze buur hotels om gezamenlijk groepen te winnen, we zijn er altijd op gefocused om samen sterker te worden.
Wat is de grootste verandering van Mövenpick Hotels Amsterdam City Centre in de afgelopen vier jaar geweest?
Dit is een tweeledig verhaal. Allereerst hebben we een duidelijke lange termijn visie ontwikkeld; wie zijn wij nou echt? We hebben een duidelijke keuze gemaakt om de focus op MICE te leggen in plaats van Leisure. Door deze focus hebben we zeer gerichte strategische stappen gezet en ons duidelijker in de markt gepositioneerd. Een van de belangrijkste onderdelen hiervan was het ontwikkelen van ijVENUES.
Deze partnership bestaat ondertussen uit een zeer geoliede samenwerking tussen PTA, Muziekgebouw, Bimhuis en ons hotel. Hiermee zijn wij niet alleen een van de grootste venues van de stad geworden, maar hebben wij ook de mogelijkheid als hotel om nieuwe markten en segmenten te ontwikkelen gericht op MICE. Daarbij hebben wij niet alleen een groei van ruim 20% omzet bewerkstelligd, maar ook een product ontwikkeld welke de volledige event cyclus faciliteert.
Hoe is Mövenpick Hotels Amsterdam City Centre uniek in vergelijking met de vele andere hotels die Amsterdam rijk is?
In de eerder benoemde lange termijn visie hebben wij onszelf bestempeld als het meest toegankelijke hotel van Amsterdam. Hiermee bedoelen wij uiteraard de toegankelijkheid van onze locatie, uniek aan het water, met de enorme MICE mogelijkheden door ons samenwerkingverband ijVENUES, alswel de logistieke toegankelijkheid. Maar nog belangrijker de toegankelijkheid naar onze gasten, klanten, medewerkers, partners etc. We hebben over de gehele breedte deze benadering hierop integraal toegepast, wat nu een essentieel onderdeel van onze DNA is.
Wat kunnen wij van Mövenpick Hotels & Resorts verwachten voor de toekomst?
In onze 2020 visie hebben wij groeidoelen gedefinieerd om van de huidige 84 hotels, te groeien naar minstens 120 hotels. De groei zal met name plaatsvinden in het Midden-Oosten, Afrika, Azië en West-Europa. Binnen Europa zullen we in 2019 Stuttgart Messe, Basel en Den Haag openen. Dit jongste zusje in onze regio Benelux wordt een high-end Boutique hotel ontworpen door Wilson Associates NYC. Met een top vergaderlocatie tegenover Paleis Noordeinde hebben wij hoge verwachtingen voor dit unieke nieuwe hotel.
Wat is naast Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre, jouw favoriete hotel binnen de keten?
Oh, dat is een oneerlijke vraag! Maar als ik echt uit mijn leukste hotels moet kiezen, dan kies ik Mövenpick Hotel Mansour Eddahbi & Palais des Congrès Marrakech. Dit hotel is net compleet gerefurbished in 2017. De locatie ligt heel fijn dicht bij de oude stad. Een echt resort maar wel in de stad, met een Mövenpick Family kidsclub. Maar het allerbelangrijkst is het heerlijke eten, wat uiteraard in onze historische DNA van de gehele keten zit verwerkt.