- Volledige naam: Moreno Forte
- Werkzaam bij: INK Hotel Amsterdam
- Functie: Director of Sales & Marketing
- Levensmotto: “Life begins at the end of your comfort zone”
Veel mensen kennen het INK Hotel Amsterdam wellicht nog niet, dus vertel. Wat maakt dit hotel zo uniek?
INK Hotel Amsterdam is nu bijna een jaar open en is één van de nieuwste hotels van Amsterdam. INK Hotel is onderdeel van de AccorHotels Group, echter is het verder geen gestandaardiseerd hotel maar heeft het juist een volledig eigen stijl en eigen concept. Dit zie je niet alleen naar voren komen in het design van het hotel en de kamers, maar ook in het personeel dat je hier ontvangt in een bijzonder persoonlijke sfeer waarbij het niet enkel om de traditionele etiquette draait maar ook juist om de personen erachter.
Wat is jouw ‘memorable moment’ geweest in het hotel?
Aangezien mijn functie natuurlijk vooral een commerciële inslag heeft, kan ik niet ontkennen dat dit het behalen van een aantal mooie contracten voor het hotel is. Een paar daarvan hebben geresulteerd in erg gave evenementen bij ons in PRESSROOM cocktailbar. Zo ook tijdens Amsterdam Dance Event (ADE); toen hebben we een heel gaaf evenement neergezet voor de internationale dance industrie in samenwerking met één van de grote record labels. Dit resulteerde in een heel mooi evenement waarbij die industrie bijzonder leuk mengde met de overige hotelgasten die week.
Het INK Hotel Amsterdam heeft een trendy en moderne uitstraling. Wat zijn de toekomstplannen om dit lifestyle hotel spannend te houden?
Dank je wel vooropgesteld 🙂 INK Hotel & PRESSROOM danken beiden hun volledige design en concept aan Concrete Design. Zij hebben de historie van dit pand gebruikt om een heel gaaf concept neer te zetten. Dit gaat natuurlijk gepaard met blijvende ontwikkelingen. Zo zullen wij binnenkort de gangen van het hotel weer verder gaan ontwikkelen om hier ook de historie van het pand en dit stukje Amsterdam op een leuke manier naar voren te laten komen.
Daarnaast zijn wij in samenwerking met ons PR bureau continu op zoek naar nieuwe partnerships met PRESSROOM maar ook met INK Hotel. Zo gaan we voor eind maart weer een leuke partnership aan met ons maandelijkse Thirstdays event. So ‘Come thirsty – leave happy!’
Het eerdere gebruik van het gebouw als hoofdkantoor van ‘De Tijd’ zie je terug in de naam van het hotel. Zijn er andere aspecten die herinneren aan die ‘Tijd’?
Het concept van het hotel zie je in elke hoek van het pand terug! Van de kamers tot aan het restaurant. Het hotel heet INK omdat het inderdaad vroeger niet alleen hoofdkantoor, maar ook drukkerij van de krant ‘De Tijd’ is geweest (nu bekend als het magazine HP De Tijd).
Vandaar dat je veel zwarte en blauwe kleuren (inkt kleuren) terug vindt in het hotel en de naam PRESSROOM restaurant en bar waar vroeger ook echt de drukkerij van de krant was. Maar we hebben daarnaast ook het concept ‘tijd’ aangepakt in PRESSROOM; waar tijd als één van de hoofd thema’s speelt in het concept. Hier ga ik verder niet al te ver over uitweiden en moet je zelf ontdekken wanneer je er gaat eten of een cocktail komt drinken.
Om af te sluiten met een lach, wat is de grootste blunder die je begaan bent in jouw werk?
Ik heb echt diep gegraven om je een leuke blunder te vertellen, maar heb niet iets noemenswaardig weten te bedenken. And don’t get me wrong; ik vind het heerlijk om domme momenten van mezelf na te vertellen omdat ze je juist soms op een leuke manier wel ergens brengen waar je anders niet zou zijn geweest. Klinkt misschien heel vaag, maar misschien is dit motto wel duidelijker; ‘A blunder at the right moment is better than cleverness at the wrong time’. En daar geloof ik volledig in zolang je het moment weer om weet te draaien tot een mooi succes.