- Volledige naam: Ellen Vunderink
- Werkzaam bij: Novotel Amsterdam City (Accor Hotels)
- Functie: International Sales Manager
- Levensmotto: “Opgeven kan morgen ook nog”
Wat is jouw favoriete plek binnen Accor Hotels?
We hebben meer dan 4000 hotels over de hele wereld met echt de meest prachtige bestemmingen maar als ik het betrek op Nederland en Amsterdam dan kom ik graag in de binnentuin van Sofitel Legend The Grand of in de bar van ons splinternieuwe MGallery INK hotel maar ook het terras bij het Novotel Amsterdam City is een verborgen plekje; midden op de zuid-as maar in het groen en heel rustig.
Wat is de meest bijzondere ervaring die je hebt meegemaakt in jouw vak?
Oef die is lastig…Ik kom door mijn baan op veel bestemmingen en zie veel hotels, dan raak je aardig “verwend” dat hoe cliché ook, de kleine dingen juist extra leuk zijn; een persoonlijk geschreven kaartje van een klant, een doosje chocolade als bedankje etc. De eerste Europese beurzen blijven een unieke ervaring en een van de vele hoogtepunten is toch wel mijn reis naar New York afgelopen juni waar ik samen met mijn Accor collega’s in Amerika sales bezoeken heb gedaan aan DE grote jongens in het vak, wat een bizarre stad en wat een kans om dat mee te mogen maken!
Wat is jouw lievelingshotel in de wereld buiten Accor Hotels?
Dan ga ik voor de bungalows op palen in het Kariega Game Reserve en het Oude Werf hotel, beiden in Zuid-Afrika.
Wat zijn de trends die jij op dit moment signaleert binnen de hotellerie?
We gaan weer de goede kant op wat betreft de business in Amsterdam, de vraag blijft groot voor onze stad en gezien alle nieuwe hotels is dat maar goed ook! Wel merken we de concurrentie van andere internationale steden en dan met name ook in Oost-Europa. Ook groeit de rol van online platformen (Cvent, Worldmeetings); het wordt een vast onderdeel van inkoop management van de grotere bedrijven. Er is behoefte aan transparantie in de uitgaven op het gebied van hotels en vergaderlocaties, hierdoor hebben wij steeds vaker te maken met tussenpersonen in plaats van rechtstreeks met de klant. Er wordt door de klant veel “geshopt” en je hebt vaak maar 1 kans dus is het geven van de “wow-factor” enorm belangrijk.
Staat er nog iets nieuws in de planning voor het Novotel Amsterdam City?
Jazeker! Onze “moeder paraplu” heeft recent een nieuwe naam gekregen namelijk “Accor Hotels” en daarbij hoort onze nieuwe slogan “Feel Welcome” – dit gaat gepaard met nieuwe logo’s en een nieuwe huisstijl voor alle Novotels; frisser en meer anno 2016 maar het belangrijkst is dat je je welkom voelt! Wij gaan op korte termijn een deel van onze kamers compleet renoveren en zullen we ook een splinternieuw restaurant introduceren. Ook zijn onze medewerkers in een nieuw jasje gestoken; weg met de “stoffige” hotel pakken en vooral iets dragen waar je je happy in voelt zodat je dit ook uitdraagt naar onze gasten.
.